ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း အေနာက္တိုင္းဒႆနစာေပမ်ား ဖတ္ရႈရင္း ကာလအတန္ၾကာ ေမ႔ေလ်ာ့ေနခဲ့ေသာ ဘာသာတရားအေၾကာင္း ျပန္လည္စဥ္းစားျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ မည္သည့္ဘာသာကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သနည္း။ ဤေမးခြန္းကို သူစိမ္းတစ္စံုတစ္ေယာက္က ေမးလာခဲ့ေသာ္ ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာဟု မဆိုင္းမတြျပန္ေျဖမိမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေမးခြန္းကိုေမးလာသူမွာ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ျဖစ္လာေသာအခါ ထိုသို႔ျပီးစလြယ္ေျဖရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ မိမိ၏စိတ္ကူးအေတြးအျမင္တို႔ကို မေလးမစားျပီးစလြယ္သေဘာထားျခင္းသည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေစာ္ကားျခင္းတစ္မ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ျမင္ပါသည္။ ဤစာစုသည္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ကြ်န္ေတာ္၏ေမးခြန္းထုတ္မႈကို ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ျပန္လည္အေျဖေပးထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အေဖ၊ အေမ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားမွ ေမြးလာသူျဖစ္၍ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း သဘာ၀က်စြာပင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ လူမွန္းသိတတ္စကတည္းက ဘုရားဆင္းတုေစတီေတာ္မ်ားျမင္လွ်င္ ရိွခိုးဦးခ်သည္။ သကၤန္း၀တ္ျမင္လွ်င္ လက္အုပ္ခ်ီဦးညႊတ္သည္။ တစ္စံုတစ္ရာ ေၾကာက္ရြံထိတ္လန္႔လွ်င္ သံဗုေဒၶရြတ္သည္။ ကုုသိုလ္ရမည္ထင္သမွ် အကုန္လုပ္၍ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ထင္သမွ်ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္သည္။ ထိုသို႔ျပဳသမွ်၊ လုပ္သမွ်ကို တိုင္တည္၍ စာေမးပြဲတိုင္းတြင္ သူမ်ားထက္ အမွတ္ပိုရပါေစေၾကာင္း၊ လူခ်မ္းသာ သူေ႒းၾကီးျဖစ္ရပါလိုေၾကာင္း၊ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပေသာ မိန္းကေလးတိုင္း ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္းကို ခံရပါလိုေၾကာင္း၊… စသည္ျဖင့္ ညစဥ္ညတိုင္း ဆုေတာင္းခဲ့ပါသည္။
အနည္းငယ္စဥ္စားဆင္ျခင္တတ္သည့္ အရြယ္ေရာက္လာေသာအခါ ဗုဒၶအယူအဆစာအုပ္မ်ားအျပင္ အျခားအျခားေသာ ကိုးကြယ္ရာဘာသာမ်ားအေၾကာင္းကို လက္လွမ္းမီသေရြ႕ ဖတ္ရႈေလ့လာၾကည့္မိပါသည္။ ထာ၀ရဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္ေသာ၊ ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒကို လက္ခံေသာဘာသာမ်ား၏ သဘာ၀မက်မႈ၊ သိပၸံပညာႏွင့္မေလ်ာ္ညီမႈမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ဖတ္ရႈရသည့္အခါတိုင္း မိမိကိုးကြယ္ေသာ ဘာသာကို ပိုမိုႏွစ္သက္ျပီး ပိုမိုသက္၀င္ယံုၾကည္လာခဲ့သည္။
အျခားသူတို႔၏ အမွားအျပစ္မ်ားသာကို ျမင္၍ မိမိကိုယ္မိမိ ျပန္လည္မဆန္းစစ္ေသာ လူတစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ အျခားေသာ ဘာသာတရားမ်ားကိုသာ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ျပီး မိမိကိုးကြယ္မႈကိုမိမိ ထဲထဲ၀င္၀င္မေလ့လာမေတြးေတာခဲ့မိေသာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ရုတ္တရက္လႈပ္ႏႈိးခဲ့သည္မွာ တကၠသိုလ္မွ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အမွတ္မထင္ေျပာခဲ့ေသာ "ဘာသာတရားဆိုတာ လူေတြရဲ႕ ေၾကာက္စိတ္ေၾကာင့္ ေပၚလာတာ" ဟူေသာ စကားပင္ျဖစ္သည္။ ထိုစကားက ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈအေပၚထားသည့္ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ကို တစ္ဆစ္ခ်ိဳးေျပာင္းလဲေစခဲ့သည္။ (ဘာသာတရားႏွင့္ လူ႔တို႔၏စိတ္ ဆက္စပ္မႈသည္ အလြန္နက္နဲေသာကိစၥျဖစ္ျပီး ေယဘုယ်သေဘာလည္းဆန္ေသာေၾကာင့္ ပုဂၢလိကသေဘာထားအျမင္ကိုသာ အဓိကေဖာ္ျပလိုသည့္ ကြ်န္ေတာ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီမႈမရိွသည့္အတြက္ ဤစာစုတြင္ ထည့္သြင္းေရးသားေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။)
ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပန္လည္စဥ္းစားသံုးသပ္ၾကည့္ရာတြင္ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ဘ၀င္မက်စရာႏွစ္ခ်က္ေတြ႕ရသည္။ ပထမအခ်က္မွာ နိဗၺာန္မေရာက္မီကာလစပ္ၾကား လူသတၱ၀ါမ်ားအားလံုး လႈပ္ရွားလည္ပတ္ေနရသည္ဆိုသည့္ ဘ၀သံသရာပင္ျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါအားလံုးအတြက္ လက္ရိွဘ၀ေသဆံုးျခင္းသည္ ျပီးဆံုးသြားျခင္းမဟုတ္၊ ယခုဘ၀ခ်ဳပ္ျငိမ္းသည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္ ေနာက္ဘ၀သစ္တစ္ခု ဆက္ျဖစ္ရသည္ဟူေသာအခ်က္သည္ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ယံုၾကည္လက္ခံဖို႔ အလြန္ခက္လွသည္။ လူတစ္ေယာက္ေသဆံုးျပီး ေနာက္ဘ၀တစ္ခုဆက္ျဖစ္သည္ဆိုသည္မွာ တစ္စံုတစ္ရာ သက္ေသျပႏိုင္ေသာ ကိစၥမဟုတ္ေပ။ တစ္နည္းဆိုေသာ္ လူသားတို႔၏ ပကတိဆင္ျခင္ဥာဏ္ ျပင္ပတြင္ရိွေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ "လူသတၱ၀ါအားလံုး ဘ၀သံသရာတြင္ လည္ပတ္ေနၾကရသည္" ဆိုေသာ အယူအဆကို လက္ခံရန္မွာ ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒီတို႔က "ထာ၀ရဘုရားသခင္သည္ ကမာၻေလာကၾကီးႏွင့္တကြ လူသားအားလံုးကို ဖန္ဆင္း၏" ဟူေသာ အယူအဆကို လက္ခံျခင္းကဲ့သို႔ ကိ်ဳးေၾကာင္းဆင္ျခင္ဥာဏ္ျပင္ပမွလက္ခံယံုၾကည္မႈ (Faith) ေပၚတြင္ အေျခခံမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။
မိမိမျမင္ဘူး၊ မၾကားဘူးလွ်င္ ထိုပစၥည္း၊ထိုအရာသည္ မရိွမျဖစ္ႏိုင္ဟူေသာ အျမင္က်ဥ္းသည့္ တယူသန္သမားမ်ားထဲတြင္ ကြ်န္ေတာ္မပါပါ။ ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ ဘ၀သံသရာ ရိွသည္ဟု ယံုၾကည္လက္ခံျခင္းမရိွသလို ဘ၀သံသရာမရိွဟုလည္း အၾကြင္းမဲ့မျငင္းပယ္ပါ။ ဘ၀သံသရာရိွမရိွဆိုသည္မွာ က်ိဳးေၾကာင္းဆင္ျခင္ဥာဏ္ႏွင့္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္၍ရႏိုင္ေသာ ကိစၥတစ္ခုမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ယံုၾကည္ျခင္း၊ ျငင္းပယ္ျခင္းလုပ္စရာမလို ဟုသာ ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ ရႈျမင္ပါသည္။
ဘ၀သံသရာအေပၚထားရိွေသာ ကြ်န္ေတာ့္၏အျမင္ကပင္ ကံ၊ကံ၏အက်ိဳး ဟူေသာအယူအဆကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္မိေစသည္။ "ေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ ေကာင္းတာျဖစ္မည္၊ မေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ မေကာင္းတာျဖစ္မည္" ဟူေသာတရားသည္ အလြန္သဘာ၀က်ေသာ၊ အလြန္မွ်တေသာ၊ အလြန္ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းေသာ တရားပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုတရားသည္ မွန္ေရာ မွန္သလား။ မေကာင္းတာလုပ္ျပီး ေကာင္းတာေတြျဖစ္ေနေသာ၊ ေကာင္းတာေတြလုပ္ေသာ္လည္း မေကာင္းတာခ်ည္းျဖစ္ေနေသာ၊ အျဖစ္အပ်က္သာဓကမ်ား မ်က္စိမလြဲၾကံဳေတြ႔ေနရသည့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အတြက္ ႏွစ္သိမ့္စရာမွာ 'ေနာက္ဘ၀ (သို႔) အရင္ဘ၀' ဆိုတာသာျဖစ္သည္။ 'အရင္ဘ၀က ၀ဋ္ေၾကြးေတြပဲ '၊ 'ေနာက္ဘ၀က်မွ အက်ိဳးေပးလိမ့္မယ္'၊ ဟူေသာ စကားမ်ားျဖင့္သာ မိမိယံုၾကည္မႈကိုမိမိ ေခၽြးသိပ္ေနၾကရသည္။
'ေနာက္ဘ၀' ဆိုတာရိွသည္ပဲ ဆိုပါစို႔။ ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ ဤဘ၀တြင္ ျပဳခဲ့သမွ်ေသာ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္တို႔ေၾကာင့္ ေနာက္ဘ၀တြင္ ဆင္းရဲႏံုခ်ာသည့္ အမိႈက္ေကာက္သမားတစ္ေယာက္၏ ဆယ့္တစ္ေယာက္ေျမာက္သားအျဖစ္ ေမြးလာခဲ့သည္ပဲ ဆိုပါစို႔။ ထိုကေလးသည္ မေကာင္းမႈအစုစုျပဳခဲ့ေသာ ကြ်န္ေတာ္မဟုတ္၊ ေျပစိုးေက်ာ္မဟုတ္။ အမည္အသစ္၊ စိတ္အသစ္၊ ခႏၶာကိုယ္အသစ္ႏွင့္ ယခုမွ လူ႔ဘ၀ကို စတင္ေရာက္ရိွလာသည့္ လူအသစ္တစ္ဦးသာျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ အျပစ္ကင္းစင္လွေသာ ကေလးတစ္ဦးအေနျဖင့္ 'အရင္ဘ၀' ဟူသည့္ မႈန္၀ါး၀ါးစကားလံုးတစ္လံုးျဖင့္သာ ဆက္ႏႊယ္ႏိုင္သည့္ လူတစ္ဦးျပဳခဲ့သမွ်မေကာင္းမႈကို တာ၀န္ခံရမည္ဆိုျခင္းမွာ မည္သို႔မွ်တရားမွ်တျခင္းမရိွဟု ကြ်န္ေတာ္ျမင္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာယံုၾကည္သည့္ ကြ်န္ေတာ္ခင္မင္ေလးစားရေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္၏သံသယကို ေျဖေဖ်ာက္ရန္ ဤသို႔ဥပမာေပးကာ ၾကိဳးစားဖူးပါသည္။ "လူသတ္မႈက်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ ရာဇ၀တ္ေကာင္တစ္ေယာက္ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ လံုး၀အတိတ္ေမ့သြားတယ္ ဆုိပါစို႔။ အဲဒီလူကို ဖမ္းမိလို႔ ရံုးတင္စစ္တဲ့အခါ အတိတ္ေမ့ေနျပီျဖစ္လို႔ အျပစ္ကလႊတ္ေပးမလား" ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ သူ႔ေလသံကို နားေထာင္ရံုျဖင့္ သူ႔အေျဖကိုသိႏိုင္သလို ကြ်န္ေတာ့္ကိုလည္း သူ႔လိုပင္ ေျဖေစခ်င္ဟန္တူသည္။ သူဥပမာသည္ အလြန္ေကာင္းေသာ္လည္း ခုဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀ အေျခအေနႏွင့္ေတာ့ ထပ္တူညီမွ်မႈ မရိွသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ရာဇ၀တ္ေကာင္သည္ အတိတ္ေမ့ေနေသာ္လည္း လူအသစ္တစ္ေယာက္မဟုတ္။ နဂိုခႏၶာကိုယ္ႏွင့္နဂိုလူသာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ လူတစ္ေယာက္ပင္လွ်င္ အမူအက်င့္၊ စိတ္ေနစိတ္ထား အားလံုးေျပာင္းလဲျပီး လူေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနခဲ့ျပီဆိုပါက အျပစ္ကလႊတ္ပစ္ျခင္းသည္သာ ပို၍ တရားမွ်တသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ျမင္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ သံသရာႏွင့္ကံၾကမၼာတို႔ကို အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ျခင္း မရိွေတာ့ေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာကို လံုး၀ပစ္ပယ္လိုက္ျခင္းေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈ၏ ေအးခ်မ္းေသာအရိပ္ေအာက္တြင္ ေနထိုင္ၾကီးျပင္းခဲ့ရျခင္းကို မ်ားစြာႏွစ္သက္သေဘာက်သလို ထိုသို႔ပင္ဆက္လက္ျပီး ေနထိုင္သြားခ်င္ပါသည္။ ဗုဒၶ၏ ဘ၀ေနနည္းလမ္းညႊန္မႈမ်ားသည္ အျပည့္အ၀လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္မည္ဆိုပါက လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီသာမက၊ လူအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုလံုးအတြက္ပါ အလြန္အက်ိဳးမ်ားႏိုင္လိမ့္မည္ဟုလည္း ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ ယံုၾကည္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ့္၏ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈစာစု နိဂံုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ Facebook စတင္သံုးကတည္းက ယခုခ်ိန္ထိကြက္လပ္ထားခဲ့ေသာ Religious View ေနရာတြင္ျဖည့္ရန္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ေ၀ါဟာရစကားလံုးတစ္ခု ရွာေဖြၾကည့္မိပါသည္။ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ စဥ္းစားျပီးသည့္ေနာက္တြင္ ကြ်န္ေတာ့္၏လက္ရိွယံုၾကည္မႈကို အနီးစပ္ဆံုးထင္ဟပ္ႏိုင္မည္ဟု ယူဆရေသာ အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရတစ္လံုးကို ေရြးခ်ယ္ျပီးျဖည့္လုိက္မိပါသည္။
pyay soe kyaw
10/7/2010, 11:25 PM
Popular Posts
-
သတင္း တစ္ခု တင္ပုိ႔ လုိက္သလုိ ေစ်းကြက္၀င္ျပီး အသင့္ စားသံုးႏုိင္/မႏိုင္ အခံသား ကြာတာနဲ႔အမွ် အရသာက တစ္မ်ိဳးစီ ဒီမုိကေရစီ ဆုိေတာ့လဲ ကဲသာ...
-
ေအာက္စီဂ်င္ ၊ ေရ ၊ အစားအစာ လူျဖစ္မႈ ဆက္တည္ေရး ဒါေတြအျပင္ ကဗ်ာ၊ အရက္ ယမကာနဲ႔ မာရီယာ ႏုိင္ငံေရး ၊ စစ္ေရး ၊ ကမာၻ႔အေရး မန္ယူပြဲ ...
-
လူ လုိ႔ စေျပာလုိက္ရင္ နာမည္ ဆုိတာ နဲ႔ စ တပ္ရေတာ့တာပဲဗ်။ အေဖေပးတဲ့နာမည္ ၊ ေဟာ နာမည္ မသိတဲ့လူ ဆုိရင္ေတာင္ ကုိယ့္ဘာသာ စိတ္ထဲမွာ နာမည္ ေကာက္တပ္ျ...
-
ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္" သင္ခ်ိန္ကစလို႔ ယခုအခ်ိန္အထိ ျမန္မာစာ အေၾကာင္း ကို တစ္သက္ႏွင့္တစ္ကိုယ္ တစ္ခါမွ ေစ့ေစ့ မေတြးခဲ့ဖူးပါ။ ေတြးလိုက္မိျပန္ေ...
-
ဟုိေန႔က ဟီရာအက္ခ်ီ ေျပာမယ္ဆုိတာက ေန ဒီေရာက္သြားပါတယ္ ဒီ အကုိ နဲ႔ ဟုိဟုိ ဒီဒီ ပါ ဒီဒီ ဟုိဟုိလည္း ျဖစ္မွာေပါ့ ဖတ္လုိက္ပါအံုး ေဖာထားတာ ေတြပါ မ...
-
ဂ်ဴး ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တန္း မွာ လံုး၀ မသိမျဖစ္ တဲ့ စာေရးဆရာမ တစ္ပါး ကဲ သူ႔အေၾကာင္းေလး ကုိ စပ္မိစပ္ရာ ေလပစ္ခဲ့ၾကပံု က me:ခင္ဗ်ား က ဂ်ဴး ေ...
-
* နႏၵ မင္းေခါင္ ဒါေတြ အားလံုး စု ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ လုပ္လုိက္တယ္ ဖတ္ပါအံုး စိတ္မပ်က္စတမ္း။ 2 seconds ago · Friends...
-
ျမန္မာ ျပည္ ေရြးေကာက္ပြဲ ၾကီးလည္း ျပီးသြားျပီ။ ေဒၚ စုလည္းလြတ္လာျပီ။ ေအာ္တဲ့လူလည္းေအာ္တယ္။ ဆဲတဲ့လူလည္း ဆဲတယ္။ ျမိဳင္ဆုိင္ပါ့ဗ်ာ။ မေထာက္ခံတဲ့လ...
-
ေတာ္ဖလာ က ေျပာတာၾကားဖူးတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈ ရွိတဲ့ လူစင္စစ္သာလွ်င္ အႏုပညာကုိ ခံစားတတ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ လံုေလာက္တဲ့ စား၀တ္ေနေရး ၊ လံုေလာက္တဲ့ နားနားေနေ...
-
ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ ရွိတယ္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မျပင္ထားဘူး။ တစ္ေန႔ ကုိ ဘေအာင္ ရယ္ေလ မာစီးဒီးကား ၾကီး၀ယ္ လံုျခံဳ ေရး အတား အရံမ်ားနဲ႔ ေဟ့ ငါလံုျ...
Thursday, October 14, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment